en +30 210 42 26 231 info@travelspot.gr

Έργα 811,2 εκατ. ευρώ από το φθινόπωρο

του Χάρη Ντιγριντάκη

Μπαράζ έργων πνοής που αναδιαμορφώνουν της ευρύτερη περιοχή αναφοράς τους τροχοδρομεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών projects που αποτελούν παρακαταθήκη ανάδειξης νέων προορισμών.

Στο πλαίσιο αυτό σε φάση εκκίνησης μπαίνουν μετά από χρόνια, οι επεκτάσεις του Προαστιακού Σιδηρόδρομου, ενώ επεκτείνεται και το αεροδρόμιο Πάρου προκειμένου να δέχεται πτήσεις τσάρτερ από μεγαλύτερα αεροσκάφη.

Συγκεκριμένα μέχρι το Φθινόπωρο αναμένεται η δημοπράτηση τριών επεκτάσεων προς Ελευσίνα-Μέγαρα, Λαύριο και Ραφήνα.

Τα τρία έργα ύψους 765 εκατ. ευρώ, θεωρούνται πολύ σημαντικά γιατί θα είναι η πρώτη φορά που ο σιδηρόδρομος θα δικτυώνεται σε περιοχές οι οποίες είναι εκτός του πολεοδομικού ιστού της πόλης και η συγκοινωνία που παρέχεται είναι χαμηλού βεληνεκούς.

Στόχος του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών είναι η σύνδεση του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου με τα τρία σημαντικά περιφερειακά λιμάνια της Αττικής. Της Ελευσίνας που είναι καθαρά εμπορικό, του Λαυρίου που είναι και εμπορικό και επιβατικό και της Ραφήνας που είναι αμιγώς επιβατικό.

Προ ημερών, σε συνέντευξή του, ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης ήταν αποκαλυπτικός για τον νέο «χάρτη» των έργων στην Αττική που θα μετατρέψουν το Λεκανοπέδιο σε μεγάλο συγκοινωνιακό και εμπορευματικό κόμβο.

Το πρώτο έργο που θα οδεύσει προς δημοπράτηση σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, είναι η προαστιακή γραμμή Άνω Λιόσια-Ελευσίνα-Μέγαρα. Το έργο αυτό αφορά την αξιοποίησης τμήμα της παλιάς μετρικής γραμμής Αθηνών-Κορίνθου, η οποία έχει τεθεί εκτός λειτουργίας εδώ και περίπου 15 χρόνια.

Θα δημιουργηθεί μία νεα γραμμή ηλεκτροκινούμενη μήκους 36 χλμ προαστιακού σιδηροδρόμου που θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα περνά από τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα. Το κόστος του έργου υπολογίζεται σε 85 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει την κανονικοποίηση-σηματοδότηση-ηλεκτροκίνηση-τηλεδιοίκηση της γραμμής.

Η επέκταση του Προαστιακού στη Δυτική Αττική θα ωφελήσει συνολικά και κυρίως τις περιοχές του Ασπρόπυργου, της Ελευσίνας, του Λουτρόπυργου και τη Νέα Πέραμο και έχει ήδη περιληφθεί ως έργο για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Ενώνεται έτσι πολύ αποτελεσματικότερα από πλευράς Μέσων Μαζικής μεταφοράς η Δυτική Αττική με την Αθήνα και την υπόλοιπη Αττική, βελτιώνοντας την ποιότητα των μετακινήσεων των κατοίκων και των εργαζομένων από την Αθήνα στη Δυτική Αττική και δίνοντας πρόσθετες δυνατότητες ανάπτυξης στις επιχειρήσεις της περιοχής και νέες ευκαιρίες στις δραστηριότητες αλυσίδων εφοδιασμού στην περιοχή.

Επίσης, προχωρά η διαγωνιστική διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για τη σιδηροδρομική διασύνδεση των λιμανιών της Ραφήνας και του Λαυρίου. Η μέθοδος αυτή ξεκινά με τη συμμετοχή σχημάτων-επενδυτών και κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού οριστικοποιείται το φυσικό αντικείμενο του έργου, λαμβάνονται οι εγκρίσεις και οι μελέτες και βάσει αυτών δίδονται οι τεχνικές και οικονομικές προσφορές.

Το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι μέχρι το Φθινόπωρο να ξεκινήσει η διαδικασία δημοπράτησης των δύο μεγάλων επεκτάσεων που θα καλύψει τις πολυάριθμες οικιστικές ζώνες της Λαυρεωτικής και των Μεσογείων.

Η επέκταση από Κορωπί προς Λαύριο θα περιλαμβάνει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς (Μαρκόπουλο και Λιμάνι Λαυρίου) και πέντε σιδηροδρομικές στάσεις (Καλύβια, Κερατέα, Δασκαλειό, Θορικός, Κυπριανός). Η απόσταση Αθήνα-Λαύριο θα διεξάγεται σε 55 λεπτά και Κορωπί-Λαύριο σε 28 λεπτά με την ολοκλήρωση της επέκτασης. Το κόστος έχει υπολογισθεί σε 380 εκατ. ευρώ.

Για την επέκταση προς Ραφήνα μια αρχική πρόθεση-σκέψη είναι να φτάσει μέχρι το λιμάνι ως επέκταση από το Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» με την απόσταση να είναι περίπου 7 χλμ. Θα εξυπηρετεί το Πικέρμι και τη Ραφήνα με σκοπό να λύσει το πρόβλημα του λιμανιού. Η απόσταση Ραφήνα-Αθήνα θα καλύπτεται σε περίπου 45 λεπτά. Το κόστος αυτής της επένδυσης έχει εκτιμηθεί σε 300 εκατ. ευρώ.

Τα έργα αυτά θα μπορούν να μπουν σε κατασκευαστικούς ρυθμούς το 2023, εφόσον δεν υπάρξει καθυστέρηση στην περίοδο του διαγωνισμού. Στόχος είναι μέχρι το τέλος της δεκαετίας ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος να έχει ένα πλήρες δίκτυο που θα συνδέει τον Πειραιά και την Αθήνα με όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα γύρω από το πολεοδομικό συγκρότημα της πρωτεύουσας.

Αεροδρόμιο Πάρου

Στη δημοπράτηση της νέας αναβάθμισης του κρατικού αερολιμένα Πάρου, έχοντας δεσμεύσει ήδη ποσό 46,2 εκατ. ευρώ, προχωρά τις επόμενες ημέρες το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Στα νέα έργα περιλαμβάνεται ένας νέος αεροσταθμός 13.000 τμ. και η επέκταση του διαδρόμου και του δαπέδου στάθμευσης αεροσταθμών, με το έργο να χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Πιο αναλυτικά θα γίνει αμφίπλευρη επέκταση του διαδρόμου έτσι ώστε με την νέα προσθήκη ο διάδρομος να φτάσει σε μήκος τα 1.799 μέτρα έναντι 1.400 μέτρων σήμερα. Επίσης θα τροποποιηθεί η περιμετρική οδός εκεί που θα γίνει η επέκταση και θα γίνει και επέκταση του δαπέδου στάθμευσης των αεροσκαφών και της φωτοσήμανσης.

Ακόμη έχει εγκριθεί η οριστική μελέτη για την κατασκευή νέου Τερματικού Σταθμού 13.000 τμ περίπου, με χώρους στάθμευσης οχημάτων, εσωτερικό οδικό δίκτυο, διαμόρφωση χώρου μεταξύ αεροσταθμού και δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών. Το κόστος των έργων έχει εκτιμηθεί σε 37.894.400 ευρώ με ΦΠΑ. Ο σημερινός αεροσταθμός έχει όγκο 745 τμ.

Το αεροδρόμιο της Πάρου παρουσίαζε εκρηκτική άνοδο στην επιβατική κίνηση μέχρι και τις αρχές του 2020, απόρροια των προηγούμενων έργων αναβάθμισης που ξεκίνησαν το 2013 και ολοκληρώθηκαν το 2017. Το 2019, σε σχέση με το 2016, οι αναχωρήσεις και αφίξεις επιβατών τακτικών πτήσεων σχεδόν τριπλασιάστηκαν και διαμορφώθηκαν σε 114.879 και 103.457, αντίστοιχα. Οι τακτικές πτήσεις, σχεδόν διπλασιάστηκαν, καθώς από 1065 το 2016, ανήλθαν σε 2019, ενώ υποχώρησε ελαφρώς ο αριθμός των αφιξαναχωρήσεων ιδιωτικών πτήσεων και αεροσκαφών από 304 (το 2016) σε 278 το 2019.

Υπογραμμίζεται ότι το νησί των Κυκλάδων, τα τελευταία χρόνια αναδεικνύεται σε σημαντικό ευρωπαϊκό προορισμό, καταρρίπτοντας κάθε χρόνο το προηγούμενο ρεκόρ της στην τουριστική κίνηση. Με τις νέες επεκτάσεις του αεροδρομίου η Πάρος αναβαθμίζεται ακόμα περισσότερο ως τουριστικός προορισμός, αφού θα μπορεί πλέον να προσελκύσει περισσότερες αεροπορικές εταιρείες και συχνότερες πτήσεις με μεγαλύτερης χωρητικότητας αεροσκάφη.

The post Έργα 811,2 εκατ. ευρώ από το φθινόπωρο appeared first on Tourism Today.

guided tours

blank

Idyllic Aegean – 3 Nights

island hopping

7 nights Aegean Island Hopping

Santorini

4ήμερη αεροπορική εκδρομή στη Σαντορίνη για την περίοδο του Πάσχα

blank

Αγ. Πνεύματος σε Ναύπλιο – Τολό – Μυκήνες