en +30 210 42 26 231 info@travelspot.gr

Τα 4 αιτήματα των ξενοδόχων προς το υπουργείο Εργασίας

Τα 4 αιτήματα των ξενοδόχων προς το υπουργείο Εργασίας

Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τη διευθέτηση 4 κρίσιμων για τη ρευστότητα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων ζητημάτων που άπτονται της λειτουργίας του ΕΦΚΑ αιτείται η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ).
Η Ομοσπονδία απέστειλε την σχετική επιστολή στον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη και τον διοικητή του ΕΦΚΑ Χρήστο Χάλαρη. Την επιστολή υπογράφουν ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της ΠΟΞ, Γρηγόρης Τάσιος, και ο γενικός γραμματέας, Μανώλης Τσακαλάκης.
Τα αιτήματα των ξενοδόχων
1. Αναστολή δόσεων ρυθμίσεων – Ασφαλιστική ενημερότητα
Το Υπουργείο σας έχει προβεί σε αναστολή καταβολής των δόσεων ενεργών ρυθμίσεων για τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2021.Το πρόβλημα είναι πως δεν έχουν ενημερωθεί για την ανωτέρω αναστολή τα συστήματα του ΕΦΚΑ.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις, ενώ δεν έχουν υποχρέωση πληρωμής των ανωτέρω δόσεων λόγω αναστολής τους, να μην μπορούν να λάβουν ασφαλιστική ενημερότητα αν δεν εξοφλήσουν προηγουμένως τις δόσεις των παραπάνω μηνών (για τους οποίους ισχύει αναστολή!!), σε περίπτωση δε εκπρόθεσμης πληρωμής η προσαύξηση ανέρχεται στο εξωπραγματικό ποσοστό του 15%.
Είναι κρίμα να εξαντλείται η ρευστότητα των επιχειρήσεων, παρά την ανωτέρω εξαιρετικά θετική ρύθμιση. Η οποία δεν μπορεί να εφαρμοστεί στη πράξη για καθαρά τεχνικούς λόγους.
2. Παροχή της δυνατότητας πολλαπλών 12μηνων ρυθμίσεων με ξεχωριστή ταυτότητας πληρωμής για κάθε οφειλή
Κάθε οφειλή προς την ΑΑΔΕ έχει τη δική της ταυτότητα πληρωμής και έτσι ο επιχειρηματίας επιλέγει ποια οφειλή εξοφλεί με τη κάθε καταβολή. Παράλληλα, η ΑΑΔΕ δίνει το δικαίωμα στις επιχειρήσεις να ρυθμίσουν χωριστά κάθε οφειλή τους σε 12 μήνες.
Στον ΕΦΚΑ τέτοια δυνατότητα δεν υπάρχει, με δεδομένο δε πως εκδίδεται μια ενιαία ταυτότητα πληρωμής για το σύνολο των οφειλών, η κάθε καταβολή που κάνει η επιχείρηση κατανέμεται εσωτερικά από το σύστημα του ΕΦΚΑ, χωρίς ο επιχειρηματίας να έχει δικαίωμα να επιλέξει τι πληρώνει με κάθε καταβολή.
Θα πρέπει, λοιπόν, κατά το πρότυπο όσων ισχύουν για τις οφειλές προς την ΑΑΔΕ, να παρέχεται και για τις οφειλές στον ΕΦΚΑ η δυνατότητα πολλαπλών 12μηνων ρυθμίσεων, με ξεχωριστή ταυτότητα πληρωμής για κάθε οφειλή.
Σήμερα, εν μέσω πανδημίας, δυστυχώς ισχύει το παράδοξο να έχουμε τη δυνατότητα μόνο για τρεις (3) αυτοτελείς 12μηνες ρυθμίσεις, γεγονός που δεν επιτρέπει στις επιχειρήσεις να ρυθμίσουν τις οφειλές τους, λόγω του μεγάλου ύψους αυτών και εν τέλει αυξάνονται οι υποχρεώσεις τους και στερείται έσοδα το Δημόσιο.
3. Οφειλές, η πληρωμή των οποίων ανεστάλη λόγω της πανδημίας
Ανεξάρτητα από όσα αναφέρονται παραπάνω (2), οι υποχρεώσεις προς τον ΕΦΚΑ, η πληρωμή των οποίων ανεστάλη λόγω πανδημίας και μεταφέρθηκε για την 1-1-2022, θα πρέπει να θεωρούνται αυτόνομες.Και να μπορούν να ρυθμισθούν άμεσα και χωριστά, ανεξάρτητα, δηλαδή από άλλες τυχόν ρυθμίσεις.
Σήμερα εμφανίζονται ως μέρος της συνολικής οφειλής. Με αποτέλεσμα να υποχρεούνται οι επιχειρήσεις να εντάσσονται στην πάγια 12μηνη ρύθμιση, η οποία εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί λόγω του ύψους των οφειλών.
4. Τόκος υπερημερίας ληξιπρόθεσμων προς τον ΕΦΚΑ οφειλών
Το προβλεπόμενο σήμερα επιτόκιο υπερημερίας σε περίπτωση ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τον ΕΦΚΑ ανέρχεται στο εξωπραγματικό ποσοστό του 15%.
Θα πρέπει το επιτόκιο αυτό να μειωθεί δραστικά. Και αναδρομικά να εφαρμοστεί ένα νέο επιτόκιο που θα κινείται εντός λογικών πλαισίων. Στα πρότυπα των ρυθμίσεων της ΑΑΔΕ (κλιμακωτό).

Source: tourismtoday.gr

Original article: Τα 4 αιτήματα των ξενοδόχων προς το υπουργείο Εργασίας.

guided tours

celestyal

Ειδυλλιακό Αιγαίο – 3 Νύχτες

Santorini

4ήμερη αεροπορική εκδρομή στη Σαντορίνη για την περίοδο του Πάσχα

blank

Αγ. Πνεύματος σε Ναύπλιο – Τολό – Μυκήνες