en +30 210 42 26 231 info@travelspot.gr

Amadeus: Τέσσερις νέες ταξιδιωτικές τάσεις στο επίκεντρο

Με την εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών να επιστρέφει, όπως αποδεικνύουν οι κρατήσεις της Amadeus, οι οποίες από τις αρχές του έτους είναι αυξημένες κατά 60%, τέσσερις τάσεις χαρακτηρίζουν την επανεκκίνηση των ταξιδιών αυτό το καλοκαίρι, παγκοσμίως, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία της εταιρίας.

Από τα θέρετρα “φούσκας” και τους ταξιδιωτικούς διαδρόμους μεταξύ κάποιων χωρών, έως την άνοδο των εξ’ αποστάσεως θέσεων εργασίας και την εμφάνιση μιας νέας “φυλής” καταναλωτών με βιώσιμη συνείδηση, η νέα εικόνα των ταξιδιών είναι σχεδόν μη αναγνωρίσιμη σήμερα από εκείνη του 2019 και του 2020.

“Η πρόβλεψη για το μέλλον των ταξιδιών είναι πιο δύσκολη από ποτέ. Όμως, χρησιμοποιώντας τα μεγάλα δεδομένα που έχουμε στη διάθεσή μας, καταφέραμε να εντοπίσουμε ορισμένες σημαντικές τάσεις. Τέσσερις για την ακρίβεια που θα διαμορφώσουν τα ταξίδια την περίοδο από τον Ιούνιο έως τον Αύγουστο, είτε πρόκειται για το καλοκαίρι στο βόρειο ημισφαίριο, είτε για τον χειμώνα στα νότια”, λέει ο Decius Valmorbida, Πρόεδρος του τομέα Ταξιδίων στην Amadeus.

Οι τάσεις αυτές είναι:

Ταξιδιωτικές “φούσκες”: Ο τομέας των Ταξιδιών και του Τουρισμού διευκολύνει τα ασφαλή ταξίδια.

Αυτές οι… φούσκες ποικίλλουν σημαντικά σε μέγεθος, από μεμονωμένες, Covid-safe ιδιοκτησίες έως θέρετρα, και, σε μεγαλύτερη κλίμακα, ασφαλείς ταξιδιωτικούς διαδρόμους μεταξύ των χωρών. Πιο πρόσφατα, σχηματίστηκε μια “φούσκα” μεταξύ της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας.

Εν τω μεταξύ, μεμονωμένα ξενοδοχεία προβάλλονται ως θέρετρα “φούσκας”, που επιτρέπουν στους επισκέπτες να ταξιδεύουν σε ομάδες και να απολαμβάνουν διακοπές μαζί, αρκεί να έχουν αρνητικό τεστ Covid. Οι Μαλδίβες είναι μια συγκεκριμένη περίπτωση, που με τα εκατοντάδες απομονωμένα νησιωτικά θέρετρα επιτρέπει τη φυσική απόσταση.

Σύμφωνα με την Amadeus, αύξηση κατά 66% καταγράφεται στις αναζητήσεις από όλο τον κόσμο για ταξίδια δύο εβδομάδων στις Μαλδίβες, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019.

Τα ταξιδιωτικά γραφεία διαδραματίζουν βασικό ρόλο στη δημιουργία του τέλειου πακέτου για τους ταξιδιώτες. Τα δεδομένα της Amadeus δείχνουν μια μικρή αύξηση των ταξιδιωτικών πακέτων, διαδικτυακών και μη, ειδικά για άτομα που ταξιδεύουν μαζί ως οικογένειες ή ομάδες, με παιδιά. Στο πλαίσιο αυτής της εξέλιξης, ο Friedrich Joussen, διευθύνων σύμβουλος της TUI, έχει πει: “Είμαστε αισιόδοξοι για το καλοκαίρι, αναμένεται να λειτουργήσει έως και το 75% του κανονικού μας προγράμματος”.

Workcations: Η αυξανόμενη βιωσιμότητα μιας ευέλικτης, νομαδικής επαγγελματικής ζωής.

Η πανδημία και η άνοδος της τηλεδιάσκεψης δημιούργησαν μια νέα γενιά ψηφιακών ταξιδιωτών, που έχουν αφήσει το γραφείο για ένα μοντέλο εργασίας από οπουδήποτε. Κάποιοι το αποκαλούν “αναψυχή” (άτομα που συνδυάζουν τις επαγγελματικές υποχρεώσεις με την αναψυχή, όταν βρίσκονται στο εξωτερικό). Η ιδέα της απομακρυσμένης εργασίας, από μια καφετέρια ή ένα beach bar, δεν είναι καινούργια, αλλά τον περασμένο χρόνο καθιερώθηκε.

adv

Μια πρόσφατη δημοσκόπηση διαπίστωσε ότι το 74% των Αμερικανών θα σκέφτονταν ένα workcation. Στο πλαίσιο αυτό, ενώ οι αναζητήσεις για διαμονή μιας ημέρας στην Καραϊβική, δημοφιλή προορισμό για εξ’ αποστάσεως εργασία, εμφανίζονται μειωμένες κατά 79%, οι παραμονές μεγαλύτερης διάρκειας, άνω των 14 ημερών, αυξήθηκαν κατά 43%.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, είδαμε αύξηση 41% στον αριθμό αναζητήσεων για διαμονή 30 ημερών, αν και υπήρχαν σημαντικές διαφορές από περιοχή σε περιοχή.

Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, η αύξηση ήταν πιο μετριοπαθής (2%) για ταξίδια άνω των 14 ημερών, τη στιγμή που στη Γαλλία και την Ισπανία καταγράφηκε αύξηση κατά 75% και 52%, αντίστοιχα, στις αναζητήσεις για διαμονή 30 ημερών.

Ταξίδια ανανέωσης: Η “δίψα” για ταξίδια ωθεί τους καταναλωτές να κάνουν κράτηση για ταξίδια προσωπικής ανανέωσης.

Εάν υπήρχε ένα όφελος από τους περιορισμούς που επιβλήθηκαν σε όλο τον κόσμο σε κατ’ οίκον παραμονή, για μεγάλα διαστήματα το περασμένο έτος, αυτό είναι η δυνατότητα της εξοικονόμησης χρημάτων, με αποτέλεσμα σήμερα να μπορεί κάποιος να ξοδέψει πολλά περισσότερα χρήματα για ταξίδια και διακοπές.

Τα δεδομένα της Amadeus δείχνουν ότι μερικά από τα ταξίδια με τις περισσότερες κρατήσεις αφορούν την προσωπική ανανέωση και την απόλαυση. Κορυφαίοι “παίχτες” αυτής της αγοράς είναι οι Γάλλοι και, κυρίως, οι Παρισιάνοι, με επόμενους τους κατοίκους τους Αμερικανούς και, κυρίως, τους κατοίκους του Λος Άντζελες.

Οι Γάλλοι δείχνουν προτίμηση στα θέρετρα της Καραϊβικής της Μαρτινίκας και της Γουαδελούπης, ενώ οι Αμερικάνοι επιλέγουν το Κανκούν και τη Χαβάη. Επόμενοι στη λίστα είναι οι Μοσχοβίτες, οι οποίοι δείχνουν την προτίμησή τους στα θέρετρα της Μαύρης Θάλασσας.

Είναι αξιοσημείωτο ότι το Κανκούν, στο Μεξικό, κατατάσσεται στο νούμερο 4 μεταξύ των 50 κορυφαίων προορισμών με τις περισσότερες αναζητήσεις παγκοσμίως.

Τα δεδομένα της Amadeus δείχνουν ότι οι ταξιδιώτες ξεκινούν την αναζήτηση διακοπών τους πολύ νωρίτερα -κατά 27%- φέτος. Για παράδειγμα, για το Χονγκ Κονγκ, οι ταξιδιώτες ξεκινούν τις αναζητήσεις τους δύο εβδομάδες νωρίτερα από ό,τι το 2019.

Συνειδητά ταξίδια: Οι ταξιδιώτες αναζητούν πιο βιώσιμες και συνειδητές επιλογές ταξιδιού.

Με βάση τα υπάρχοντα δεδομένα, οι ταξιδιώτες προγραμματίζουν και κάνουν έρευνα για τα ταξίδια τους 27% νωρίτερα από ό,τι την ίδια περίοδο το 2019. Αυτό συμβαίνει καθώς, πλέον, οι ταξιδιώτες δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην ασφάλεια. Την ίδια στιγμή οι επιλογές τους εμφανίζονται περιβαλλοντικά και κοινωνικά συνειδητές. Όλο αυτό ονομάζεται “συνειδητό ταξίδι”.

Photo by Artem Beilaikin

Όσον αφορά την προσωπική ασφάλεια, τα δεδομένα της Amadeus δείχνουν τριψήφια αύξηση στις αγορές ταξιδιωτικής ασφάλισης, για κρατήσεις μέχρι το καλοκαίρι. Αυτό δείχνει ότι οι ταξιδιώτες είναι πιο συνειδητοποιημένοι στο θέμα της ασφάλειας. Οι αεροπορικές εταιρίες και τα αεροδρόμια ανταποκρίθηκαν σε αυτή τη μεγάλη αφύπνιση για την ασφάλεια, υιοθετώντας σύγχρονη τεχνολογία και εξ αποστάσεως check-in. Στην Amadeus, αυτό γίνεται μέσω του οικοσυστήματος Safe Travel.

Εξίσου ενδιαφέρουσα είναι η αύξηση της ζήτησης για ενοικίαση αυτοκινήτων. Οι ειδικοί της Amadeus εκτιμούν ότι αυτό θα μπορούσε να οφείλεται στο γεγονός ότι οι ταξιδιώτες θέλουν περισσότερη προσωπική ασφάλεια και επιλέγουν να ταξιδεύουν με ιδιωτικό μέσο στον προορισμό της επιλογής τους. Αυτή η αύξηση άσκησε πίεση στις εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων, που προχώρησαν σε μείωση του αριθμού τους στόλου τους πέρυσι, στο αποκορύφωμα της πανδημίας, προκειμένου να μειώσουν τα  έξοδά τους.

Όσον αφορά την περιβαλλοντική και κοινωνική συνείδηση, η έρευνα της Amadeus δείχνει ότι το ένα τρίτο των millennials θα ήθελε μεγαλύτερη διαθεσιμότητα σε βιώσιμες, ταξιδιωτικές επιλογές και τρόπους μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Πολλοί αερομεταφορείς “αγκαλιάζουν” το “κύμα” αειφορίας που φαίνεται να έχει επιταχυνθεί εν μέσω της πανδημίας. Νωρίτερα αυτό το έτος, οι ενώσεις της ταξιδιωτικής βιομηχανίας πρότειναν ένα σχέδιο για την επίτευξη καθαρών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) έως το 2050, για την ευρωπαϊκή αεροπορία. Τα αεροσκάφη με υδρογόνο και τα βιώσιμα καύσιμα κερδίζουν έδαφος. Στο πλαίσιο αυτό, αναμένεται από ορισμένους ταξιδιώτες να τροποποιήσουν τις ταξιδιωτικές τους επιλογές, βάσει αυτών των βελτιώσεων.

Αυτό θέτει την ταξιδιωτική βιομηχανία σε θέση μεγάλης ευθύνης. Οι καταναλωτές προσπαθούν να κάνουν βιώσιμες και πιο συνειδητές επιλογές και καθώς τα ταξίδια αυξάνονται, θα υπάρξει μεγαλύτερη πίεση στη βιομηχανία να εντοπίσει ακριβώς τι πρέπει να κάνει για να προστατεύσει τον πλανήτη.

Οι κυβερνήσεις από την πλευρά τους, προσφέρουν κίνητρα για να ενθαρρύνουν τα “πράσινα ταξίδια”, όπως εκπτώσεις στους σιδηροδρομικούς ναύλους. Η ισπανική κρατική, σιδηροδρομική εταιρία Renfe είναι ένα τέτοιο παράδειγμα, καθώς πρόσφατα ανακοίνωσε ότι θα μειώσει τις τιμές για το καλοκαίρι. Επίσης, η Ευρωπαϊκή Ένωση ονόμασε το 2021 Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων.

“Εάν το 2020 ήταν η χρονιά που η ελευθερία στα ταξίδια κατακρημνίστηκε, αυτό το καλοκαίρι θα ξεκινήσει μια σταδιακή ανάκαμψη σε ορισμένα μέρη του κόσμου. Ωστόσο, δεδομένων των εξαιρετικά διαφορετικών συνθηκών μεταξύ των ηπείρων, είναι σαφές ότι η ανάκαμψη θα είναι ποικίλη και κατακερματισμένη”, υπογραμμίζει ο Decius Valmorbida, Πρόεδρος του τομέα Ταξιδίων στην Amadeus.

H εταιρία δηλώνει αισιόδοξη για το μακροπρόθεσμο μέλλον των ταξιδιών, με τα δεδομένα της Amadeus να δείχνουν ότι η εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών επανέρχεται, σύμφωνα με την αύξηση κατά 60% στις κρατήσεις από τις αρχές του τρέχοντος έτους.

The post Amadeus: Τέσσερις νέες ταξιδιωτικές τάσεις στο επίκεντρο appeared first on ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ money-tourism.gr.

guided tours

blank

Idyllic Aegean – 3 Nights

island hopping

7 nights Aegean Island Hopping

Santorini

4ήμερη αεροπορική εκδρομή στη Σαντορίνη για την περίοδο του Πάσχα

blank

Αγ. Πνεύματος σε Ναύπλιο – Τολό – Μυκήνες